fredag 13 mars 2009

Tentapiraten har kastat ankar

Och så, med nästan 12 timmar till godo, är min tenta klar. Jag är nöjd. Det borde räcka till G. Kanske längre om man har en stor dos tur.

Jag var ju inte så aktiv med mitt Case-skrivande i söndags och måndags som jag hade planerat att vara, men jag gjorde något som jag inte insåg då hur smart det var: jag lagade en massa mat, och gjorde matlådor. Det är så praktiskt under tentaperioden, att när man blir hungrig så är det bara att öppna kylskåpet, plocka fram en låda och tre minuter senare så kan du börja äta. Och trots att jag inte diskat på ett antal dagar så är mängden disk i köket ungefär den samma som det brukar bli på ett drygt dygn annars. Mycket praktiskt när man har mycket annat i huvudet och på schemat.

Något annat som händer när jag har mycket i huvudet och på schemat verkar vara att jag får en oerhörd lust att blogga. Det syns i bloggarkivet när det har varit som mest hektiskt i mitt liv sen jag flyttade hit. Oktober har överlägset flest inlägg under 2008, som var månaden då spexet repade som intensivast och första kursen hade tenta.
Januari, med upplösningen av andra kursen och föreberedelser inför FOUL-skifte resulterade i ett nytt bloggrekord. Och nu mars som, trots att den trettonde dagen bara påbörjats med drygt två timmar, ligger i topp med mer än ett inlägg om dagen.

Hmm... Skulle inte jag lägga ned denhär bloggen i mitten av februari?

3 kommentarer:

farbrormalin sa...

*Sjunger*
"Tentapiraaaten har kastat ankar
Ja, det är ett jävla sätt!
Tentapiraaaten har kastat ankar,
för den har ej.. eh... Äsch glöm det. ;)"

Jens Uno Evotin sa...

...för han har skrivit klart och rätt

farbrormalin sa...

*Tummen upp*