fredag 13 mars 2009

Kungens Kusin Mitt i Dramat!

Så skriker rubriken med stora svarta bokstäver på expressen.se

En kusin till vår knug råkade nämligen bo en kilometer bort från skolan i Tyskland där den senaste skolmassakern ägde rum. Jag vet inte riktigt om jag vill påstå att "en kilometer bort" är detsamma som "mitt i". Jag hade väntat mig att han satt ohotad på någon expedition på skolans övervåning, eller åtminstone i huset tvärs över gatan. Det brukar vara kvällstidningarnas definition av "mitt i dramat".

Om min blogg vore en kvällstidning så skulle jag skapa stora skandalnyheter om att jag pekades ut som gärningsmannen bakom dubbelmordet här i Linköping för fyra år sedan, för jag bor bara två kilometer ifrån det område han antas ha bott då, och jag är faktiskt inom det utpekade åldersintervallet...

Läste dessutom häromdagen på aftonbladet eller expressen, jag minns inte vilket, att Daniel Breitholtz med nöd och näppe undvek en flygkrasch. I artikeln berättades det att han hade åkt med ett gammalt flygplan på Kuba -95, och två veckor senare hade det flygplanen störtat. Bra nyhet 14 år senare...

Inga kommentarer: