söndag 1 mars 2009

Göteborgsbesök

Jag har haft besök i helgen, av Linn. Hon kom upp från Göteborg för att få en paus i tillvaron. Det blev en trevlig helg. Jag har lagat god mat åt oss.

Jag brukar vara en ganska aktiv bloggläsare, även om jag stundtals är ganska inaktiv som skribent. Därför har jag en hel del bloggar som jag följer. 19 stycken, närmare bestämt. Eftersom det är trevligare att vara social och umgås med sin gäst än att läsa bloggar, så hade jag en hel del läsande att ta ikapp nu när Linn åkt hem igen.

Det är intressant med bloggar och facebook. Vi människor behöver knappt prata med varandra längre. Det finns inget kvar att säga, för vi har redan läst allt i varandras blogginlägg och facebookstatusuppdateringar. IT-generationen kommer bli en Non-talking-generation.

Nu har det blivit mars också. En ny vit månad. Vi får se hur det går. Just nu känns det som en rätt bra grej faktiskt.

6 kommentarer:

Rasseman sa...

vit som i vitlök?

farbrormalin sa...

Mja, det där med vit månad hat väl mer med drickande att göra... Det betyder att man bara får dricka vita saker, som typ white russian. =)

Jens Uno Evotin sa...

White Russian är oboy-färgad, Malin. Men drickande-spåret är rätt.

farbrormalin sa...

Jadå, jag vet egentligen att det innebär nykterhet, jag larvar mig bara. ;)

Vad roligt, ordverifieringen vill att jag ska skriva "schit" i verifieringsfältet just nu. Uppmuntrar den mig att svära?

Jens Uno Evotin sa...

Det förstod nog Rasmus också...

farbrormalin sa...

Det gjorde han nog, ja.