söndag 15 mars 2009

Dagens experiment

Jag kände mig sugen på att göra biffar. Problem: jag har ingen köttfärs hemma och orkar inte gå och handla. Lösning: jag tittar runt i skafferi och kylskåp efter andra matvaror att använda. Så i min ugn just nu finns fyra biffar vars bas består av blandade bönor, lök och majs. Det ska bli intressant att smaka av resultatet. Jag hade i lite pesto, och har en potatisgratäng på g att äta till, så det blir nog en fin middag. Nu, åter till köket.

Uppdatering en timme senare: Det blev riktigt lyckat, även om de kanske var lite i mjukaste laget i konsistensen. Sådana biffar kommer antagligen göras igen framöver. Nu är jag proppmätt.

1 kommentar:

Unknown sa...

biffar is MY thääng! Jag gör biffar av allt! var precis igång att skriva ett inlägg om biffar, läste din blogg och deja vú! mitt nästa inlägg kommer dedikeras till dig :)