onsdag 25 februari 2009

Mästarnas Mästare

Jag halkade över Mästarnas Mästare på svt-play någon bakfyllesöndag för ett par veckor sedan, och sedan dess har jag suttit och inväntat varje avsnitt. Jag tycker det är fantastiskt att se Per Elofsson igen, som var min stora förebild när jag själv höll på med längdskidåkning. Det är inte ofta han figurerar i media längre.

Och att därtill få ett nytt perspektiv på alla de andra gamla sportprofilerna, jag tycker att det är en fantastisk programidé. Jag har nog inte varit så engagerad i ett tv-program sen jag var liten.

I kvällens avsnitt blev jag dock lite ledsen, när mina två favoriter i programmet ställdes mot varandra i nattduellen, och jag insåg att en av dem måste lämna serien. Nu tvivlar jag på att det är en sådan serie som folk kommer bli lite sura över om jag spoilar innan de hinner se avsnittet själva, men jag ska ändå inte tala om vem som åkte.

Jag ska istället berätta att jag fick ett oväntat samtal från Linn mitt i tittandet. Hon kommer hit över helgen. Det blir mysigt.

Inga kommentarer: