söndag 8 februari 2009

Göteborg och Raggare

Det har varit några tuffa dagar nu. I torsdags var det VSR-kravall, och det var trevligt. Kvällen avslutades i en bastu, och det är ju alltid mysigt.

På fredagen bar det av till Göteborg tillsammans med Malin, Frida och Henric. Det var dags för Holgerspexets första besök hos Filosofspexet. Föreställningen hade sina toppar och dippar, men var över lag bra (även om jag kanske tycker att det var ännu roligare förra året). Därefter var det sittning, med spiontema. Vi Holgrare (ett ord som konstruerades i aktpaus tillsammans med filosofspexets producent) svidade om till Charlie & Charlies änglar. Jag och Henke var jättesöta som änglar i uppknutna skjortor, stoppade BHar, kjol och strumpbyxor. Jag var väl kanske lite i skäggigaste laget, men tack vare mina långa blonda flätor gick det hem ändå.

Efter en lång och trevlig kväll/natt sovs det några timmar hemma hos Linn, innan vi åter åkte tillbaka till Linköping. Väl hemma bytte jag om till raggar-utstyrsel och styrde min kosa mot Lärardraglagets generationsfest. Det blev drickande, lekande och gycklande, och alla hade lika snygga(?) kläder.

När jag kom hem igen skulle jag plocka upp min kudde ur väskan jag haft med mig till Göteborg, något som enklast gjordes genom att tömma ut hela väskinnehållet på mitt golv. Detta, i kombination med att jag råkade välta smutstvättskorgen jag plockat raggartshirt ur, har resulterat i att mitt golv i nuläget är täckt med kläder. Nu ska jag ta och tvätta dem. Hurra, så spännande.

Inga kommentarer: