söndag 22 februari 2009

Hemma at last

Sådär ja.

Ikväll har det blivit dubbla gyckelframträdanden, först på styrets skiftessittning, sedan på en sittning för några kårmuppar från LinTek. Den första fick visserligen bäst respons från publiken under gycklandet, men efter den andra blev vi bjudna på två flaskor bubbel, så vi var långt ifrån missnöjda när vi sedan möttes upp på HG. Efter diverse öl urdruckna sitter jag nu hemma, har micrat och fyllekäkat resterna av den fantastiska potatisgratäng jag lagade till förut idag.

Vi repade in och testade ett nyskrivet gyckel idag, "Krypa genom Ryd" som jag skrev igår. Det mottogs med idel glada miner. Det känns bra.

För övrigt lutar jag allt mer åt att jag söker skådis i Holgerspexet i år igen, efter mycket pendlande fram och tillbaka. Jag inser ju att om det skulle gå två hela år mellan två uppsättningar med mig som skådis så riskerar jag att drabbas av riktigt seriösa abstinensbesvär. Ett år skulle vara mer än för långt om jag inte hade haft mitt gycklande FOUL att hålla reda på och gyckla med.

1 kommentar:

farbrormalin sa...

"...för alla vet
att scenkåthet
är allt som gäller.

Pappa jag vill va' en skådespelare!
Klart att Mats ska söka skådis.
Pappa jag vill va' en skådespelare!
Skynda, innan det blir brådis..."

Sry, jag har visst inte hunnit tagga ner efter kvällens manusmöte...