måndag 2 februari 2009

Bandy bandy

Idag var jag på kursens första praktikdag, i Motala. Hos en gympalärare. En otroligt meningslös dag, rent studiemässigt, men det var kul.

Dagens andra lektion spenderades nämligen på isstadion i Motala, där delar av en åttondeklass skulle åka skridskor. Jag, Niklas och Anton fick också låna skrillor, och drog igång lite bandyspelande på isen. Oj, vad länge sen det var jag hade hockeyrör på fötterna. Det är en väldig skillnad när man bara har kört långfärdsskridskor dom senaste åren. Men det var riktigt kul.

Sen skulle ju givetvis några av eleverna utmana oss på bandy, just som vi tyckte att vi åkt klart. Och då kunde vi ju inte säga nej. Så jag har spelat bandy mot åttondeklassare. Härlig stämning. Vi var tre killar som kunde spela bandy, tre staplande invandrarkillar och tre virriga lärarpraktikanter. Alla lika skrattande och glada.

Varför finns det så ont om korpen-lag i bandy?

1 kommentar:

farbrormalin sa...

Vilken skola? Vilken gympalärare? Jag funderar på om det kan ha varit någon som fanns redan på min tid... :)