söndag 4 januari 2009

Jag har hört att man ska göra såhär nu...

Frågor om 2008:
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Typ, flyttade hemifrån.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har inget minne av att ha gett något nyårslöfte för 2008

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är

5. Vilka länder besökte du?
Jag hann med att åka till Norge, med sisådär ett och ett halvt dygn kvar av året.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Någon att krama lite extra på. Kanske. Fast jag vet inte. Någon att vilja krama lite extra på, snarare.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas?
26e mars. Klarade min uppkörning och krossade min tumled på samma dag.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag slutade röka & snusa, samt att jag etablerade mig i den nya staden.

9. Största misstaget?
Svårt att säga. Har jag gjort något stort misstag har jag redan förträngt det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Krossade en tumled, som sagt, som jag aldrig kommer få tillbaka rörelsen i

11. Bästa köpet?
Macbooken, köpt under årets första vecka.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Min Macbook, cirkum 12000

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Ett flertal olika, som påminner om sina egna speciella delar av året.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit relativt glad hela året, precis som tidigare.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Hmmm... Jag vet inte. Jag har disponerat det mesta rätt bra, tycker jag. Läst, kanske?

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Som jag sa, så är jag rätt nöjd. Lite mindre alkohol kanske?

20. Hur tillbringade du julen?
Med föräldrar och moster i Karlskoga, as usual

22. Blev du kär i år?
Nope.

23. Hur många one night stands?
Det beror på hur man ser på saken. Ur den synvinkel jag väljer, så var det noll.

24. Favoritprogram på TV?
Nej, det hade jag inga.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar inte personer i sig, utan snarare aktiviteter och tendenser hos dem.

26. Bästa boken du läste i år?
Trots att jag läst mindre än jag kanske velat, så har jag fortfarande läst många bra böcker.

27. Största musikaliska upptäckten?
Upptäckten? Hmmm... Vad har jag hittat för nytt i år? Återupptäckten av Barry Manilow kanske? (nu fick jag en såndär fin BÖG-stämpel igen)

28. Något du önskade dig och fick?
Många trevliga stunder och nya vänner.

29. Något du önskade dig men inte fick?
Flickvän. Och det var nog lika bra så.

30. Årets bästa film?
Måste den ha kommit under året? Har inte sett så många nya. Burn after reading kanske.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Gick på två föreläsningar och repade spex.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag vet inte.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Samma som alltid. Ruffig.

34. Vad fick dig att må bra?
Det mesta.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Kate Winslet

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Svårt att säga. Jag var relativt oengagerad under året, jämfört med tidigare.

37. Vem saknade du?
Bosse, hunden hemma i Karlstad, efter att jag flyttat.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Holgerspexare och FOUL-rookies

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Jag lär mig inte av mina misstag, av principskäl.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"Varför bli ett original? Det finns redan så många människor som man kan bli."

2 kommentarer:

Anonym sa...

FOUL-rookies är de bästa :)

farbrormalin sa...

Holgerspexare också... :)