måndag 12 januari 2009

Dygnsrytm

Min dygnsrytm måste... Eller, jag vet inte ens om jag kan kalla det för dygnsrytm. Det finns ju ingen rytmik. Vad ska jag kalla den istället? "My excuse for a dygnsrytm"

Jaja, skitsamma. Min så kallade dygnsrytm måste vara, om inte det mest oförutsägbara i det kända universum, så åtminstone det mest oförutsägbara på Knektgatan 59. Natten mellan lördag och söndag jobbade jag på [hg]. Cyklade hem vid halv fem-fem sådär, var jättetrött, och det är ju fullt logiskt. Kommer in i min lägenhet, vinglar in i badrummet och borstar tänderna; blir plötsligt jättepigg.

Kan inte sova, sätter mig och tittar på På Spåret på SVT Play. Somnar strax efter klockan sex, vaknar klockan två. Är vaken i sju timmar innan jag plötsligt blir trött och går och lägger mig, spontant vid nio på kvällen. Vaknar halv tolv, är pigg och glad.

Ska vara i skolan klockan kvart över åtta imorgon. Vad gör jag fram tills dess?

1 kommentar:

farbrormalin sa...

Oj, du är ju lite knasig. :) Eller intressant i alla fall. När jag har konstig dygnsrytm så har jag mest för långa dygn - somnar sent, vaknar sent.