fredag 28 oktober 2011

Fortfarande oskyldig

(Läs gårdagens inlägg först, om du inte redan gjort det)
Blev uppringd av samma polisman idag igen. Han ville hålla ett officiellt telefonförhör. Jag stod fast vid att jag var bosatt i Karlstad och gick i gymnasiet där vid tidpunkten för mordet, och att jag inte bodde på Flamman, och aldrig har gjort så. Eventuellt ska jag ändå kallas in för "topsning", eftersom jag kan vara den person de letar efter. Som antagligen inte ens är mer intressant än alla andra killar i 20årsåldern som bodde i den delen av Linköping i oktober 2004.

Vore det inte enklare med en snabb slagning på mig i folkbokföringsregistrets historik? Eller i Karlstad kommuns databas? Eller ta till lite sunt förnuft och anta att jag inte började plugga på universitet samma höst som jag skulle fylla 16?

Men vad vet jag. Man kanske skulle erkänna direkt, och se hur lång tid det tar innan de inser att det kanske inte var jag ändå. Fast med Thomas Quick/Sture Bergwall i åtanke kanske man ska akta sig.

1 kommentar:

Joje sa...

Passa dig, annars kommer Christer van der Kwast och tar dig!