tisdag 11 oktober 2011

Apelbög...

...som Fanny så fint kallade mig. Min iPad har nu anlänt (efter alla om och men, beskrivna i ett tidigare inlägg). Jag är överlycklig. Den är tokbra. Dessutom slipper jag nu oroa mig över den inbyggda styrplattans tryckknapp på min gamle trotjänare Roger (min macbook that is) som tycker om att klicka på eget initativ. Nu är styrplattan avstängd till förmån för en extern blåtandsmus, även den från apple. Fördel med att bara köra på apple-grejer: allt funkar, och sakerna tycker om att samarbeta. Nackdel med att bara köra på apple-grejer: du säljer din själ, och det är dyrt.

Nu ska jag bara lära mig att inte föra handen till styrplattan utan till musen.

För övrigt heter nu min iPad Roy, eftersom han och Roger har en Mac ihop (ordvits och namnval av Max, jag ska inte ta åt mig äran)

1 kommentar:

Anonym sa...

det funkar, förutom att styrplattan är trasig...