torsdag 28 maj 2009

Slakt!

Jag konstaterade nyss att det var länge sedan jag skrev några små mediabetraktelser. Jag har inte läst så mycket i expressen på sistone. Dags att göra något åt det, tänkte jag, och surfade in på aftonbladets hemsida. Där hittar man nästan alltid någon stollighet att skratta åt. Och javisst, även idag har redaktionen på "En ding ding värld"-kopian hittat en stollig nyhet, om några kött-tjuvar som bestämde sig för att skippa mellanhanden.
(Aftonbladet varnar på förstasidan för starka bilder, så det borde väl jag göra här med när jag länkar. Å andra sidan, är man känslig läser man kanske inte min blogg).

Man undrar ju hur tjuvarna tänkte.
- Hmm, fan vad dyrt det har blivit med kött.
- Ja, vi kanske skulle sno lite. Kom så drar vi till ICA och snattar.
- ICA? Är du dum eller? Jag vill ha färskt kött, inte gammalt ompacketerat. Slå upp "slakt" på wikipedia så kör vi sen.



Sen kan jag också hälsa alla studenter som någon gång köat för biljetter till någon fest, att även svensson börjat med det konceptet. Visserligen för andra saker än fester då. Mina gamla grannar körde på den principen för att få sig en fin tomt att bygga hus på.

4 kommentarer:

farbrormalin sa...

Om bilderna är känsliga ska de väl inte titta ut på oss heller. Vi är ju JÄTTELÄSKIGA där vi sitter framför skärmen. ;)

Jens Uno Evotin sa...

Förlåt Malin. Starka bilder var det givetvis aftonbladet varnade för. Jag har korrigerat nu.

farbrormalin sa...

Men erkänn att "känsliga bilder" lät lite gulligare. :)

Unknown sa...

nästa år SKA jag klara milen. Vill du börja träna ett år innan med mig är du välkomen:)
Som jag sa till Tompan igår "once you go 5 you never go back ^^"