torsdag 27 november 2008

Piratdag

Idag har jag gått runt här hemma i piratbyxor och tittat på Curse of the Black Pearl samt Dead Man's Chest. Visserligen kanske inte den mest lämpliga klädseln vid denna årstid, men jag trivs ändå. Har, förutom filmtittandet, pillat med gyckel och donat lite här hemma. Borde visserligen ha läst på inför nästa veckas hemtenta, men det får jag helt enkelt ta imorgon eftermiddag samt på söndag. Det löser sig nog i slutändan.

För övrigt har jag nu belagt mig själv med stränginstrumentsförbud i en vecka framöver. Jag håller nämligen på att förlora allt vad hud heter på fingertopparna, på grund av för mycket musicerande i kombination med torra händer.

Nu är det snart dags för att gå på kravall i snygg FOUL-rookie-tshirt. Imorgon är planen att jag ska hålla en femminuterslektion på valfritt ämne, som examinerande moment i muntlig kommunikation. Vad väljer jag för ämne? Vattnets betydelse för sjöfarten, naturligtvis.

Inga kommentarer: