söndag 19 oktober 2008

With insomnia, nothing's real

Hela veckan har jag väckts strax efter klockan sju av morgonpigga hantverkare som placerat sin eldrivna såg i trappuppgången, och där sitter och sågar till alla golvdelar som de sedan, med mycket bankande och annat oljud, placerar inne hos mina grannar. En allt annat än underbar situation, i kombination med det faktum att jag inte många nätter somnat före klockan fyra.

Det spelar inte längre någon roll hur lite jag sover, jag är alltid lika pigg på natten.
Imorse, en lördag och därmed inga hantverkare, kunder jag inte heller sova ut på grund av rephelg med spexet. 8.30 var det dags för skådistruppen att träffas på Forumscenen. Sen var det full rulle ändå fram till sex på kvällen, då ölbackarna kom fram.

Och så sitter jag nu här. Helt slut i kroppen, disträ och dryg, men ändå inte sömnig. Löser sudoku och tittar på Fight Club och vet att jag även imorgon måste upp tidigt för att köra hårt hela dagen.
Men somna? Nej, det går bara inte. Vad gör man?

Inga kommentarer: