onsdag 15 oktober 2008

Stolligheter nattetid

Jag och Malin är bra stolliga vi. Sådär runt midnatt igår satt vi och pratade på msn, och jag skickar över en låt som jag tyckte att hon skulle få höra, varpå hennes spontana reaktion är att hon vill skriva ett gyckel på den. Vi spånar, och får lite idéer, men inte kan man skriva ett gyckel över msn heller, det blir så dålig sångmässig kommunikation. Därför cyklade jag helt sonika till Vasastan mitt i natten, för att sitta och skriva ett gyckel, och sen, när det var klart och klockan närmade sig tre, så cyklade jag hem igen. Fullt naturligt.

Jag och Malin är alldeles för bra på att hålla varandra vakna om nätterna med knäppa idéer. Det är svårt att hålla en normal dygnsrytm när man hittat en lika spontan nattmänniska som man själv är.

1 kommentar:

farbrormalin sa...

Jag tycker om att vara stollig med dig, Mats. Det är min nya favorithobby. :)