måndag 28 februari 2011

Ja, men det kan jag väl göra?

Förra året tänkte jag att "ja, visst, jag kan vara regissör i holgerspexet. Typ själv. Det går. Det kommer ta en jävla massa tid, men vadå, det är ju bara under ett par månader under hösten, det är inte så farligt". Och visst, det gick. Stressigt, men det gick. När det var över tänkte någon jävla idiot i mig att "va fan, jag kan väl bli ordförande i Lärarsektionen och fortsätta i samma tempo i ett år till".

Efter två månader konstaterar jag att ett halvår i det här tempot börjar tära på kroppen och huvudet. Bara tio månader kvar. Hmm. Varför tillåts jag att boka in saker i min egen kalender. Jag borde vara omyndigförklarad i mitt förhållande till min kalender. Och säga nej till ännu fler saker än jag redan gör.

Satans dygn. Varför har du bara 24 timmar?

Jaja, nu tror jag mig iaf ha gjort allt jag borde göra idag. Förutom de två möten som väntar, det första om en kvar, och nästa vid halv sex. Igår bokade jag och Maja en resa till Kanarieöarna i påsk. Har man inte råd får man ta sig råd. Det ska bli skönt att komma bort en vecka och försöka att strunta i allt ansvar här hemma. Det är antagligen tanken på den veckan som kommer ta mig igenom de kommande sex veckorna.

Inga kommentarer: