lördag 27 juni 2009

Reklam var bättre förr

Eller vad säger ni själva? Följande är en reklamannons från Nya Wermlands Tidningen 27/7 1931:

På blomsterklädd kulle satt Hjalmar och kvad
och ej någon nyhet det är
För tillfället finnes det här i vår stad
en nyhet - pressning av klär

Det är en maskin och ej något häxdon
det finns i lokalen Hamngatan 16
Och önskar bevisa att detta är sant
att pressningar utföres högst elegant

Jag tror att dagens reklambyråer skulle må bra av att titta i gamla tidningar.

(annonsen hittade jag i en bok om Karlstads historia, jag har inte själv läst så gamla tidningar, tyvärr)

2 kommentarer:

farbrormalin sa...

Åh! Jag älskar rimmet häxdon - 16. :D

Anonym sa...

ja, det var det du hittade när jag låg ch grät och kved på akuten och du tröstade mig som världens bästa bror.