måndag 8 juni 2009

En vecka där sommarlovet tar vid.

Den gångna helgen har bjudit på åtminstone tre stora saker som diskuteras i bloggosfären: EU-parlamentsvalet, Robin Söderlings silver i Franska Öppna och Sveriges förlust mot Danmark i fotboll. Sporten intresserar mig inte, och politiken känner de intresserade läsarna redan till. Jag kör på min senaste vecka istället:

Det började på måndagen, när jag firade att uppsatsen var klar med att dricka fulvin med Läx och några FOULare. Under hökens vingar, Sjöslaget-planer, fortsättning hemma hos Dessi, singstar, hemfärd framåt halv fem.

Tisdagen
var lugn. Jag tror inte att jag gjorde något speciellt. Kommer inte riktigt ihåg. Det är ju trots allt snart en vecka sedan.
EDIT: just det ja, jag bjöd Frida på middag, och åkte sedan hem till Malin, som fyllde år, och åt tårta. Jag visste någonstans bak i huvudet att jag gjorde något på tisdagen, men jag kunde inte komma på vad...

På onsdagen gick FOUL till Genghis och åt mongolisk buffé. Riktigt gott. När jag väl kommit hem tyckte Henke att jag skulle möta upp honom för att dra till Julia&Malins födelsedags-/hejdåfest. Okejdå, tyckte jag, jag kör väl en kort runda dit, det är ju trots allt gångavstånd, och sådant är man inte bortskämd med i Berga. Det blev öl, vodka-redbull, fick spela gitarr när några skulle sjunga sin hejdåsång till Malin, hämta mer öl hemma, snack om allt mellan himmel och jord, hemgång vid halv sex.

På torsdagen
var det SAFT, en fest anordnad av Lärarsektionens styrelse för alla sektionsaktiva. Tema skolavslutning. Vi i FOUL gick som Skäggetorpsskolans skolavslutning. Mycket rolig kväll. Fulvin, mat, fulvin, brännboll, fulvin, trött, hemfärd runt tolv.

På fredagen
var det Sommar-X. Jag och Joel hade fått för oss att jobba på festen istället för att parta. Det var kaos och stress, men gick ändå. Började känna mig sliten i kroppen. Hemfärd klockan fyra.

På lördagen var det Sommar-Z. Tackfest, med andra ord. Öppen öl-&spritbar i gasquen från klockan 14:00. Sittning på NH framåt sextiden. Härj och gyckel och härj. Jag och Joel vann. Klapp kalas stora delar av dagen. Eftersläppet bestod i vanligt NH-häng. Inga pengar till öl medtagna. Jag och Joel drog hem till Emil, där dom fortfarande efterfestade efter Sommar-X. Fulvin, däng, våga eller sup, olla. Hemfärd till Joel och sova på hans soffa vid någon random tidpunkt.

På söndagen var det bakis. På kvällen disneyfilmmys hemma hos Elin. Hemfärd någon gång kvart över tolv eller något liknande.

1 kommentar:

Frida sa...

Höhhömm kommer du inte ihåg middagen med mig och tårtan med Malin? Trodde man glömde bort allt vad fester hette när alkohol slår in men tydligen är det enda du kommer ihåg. ;)...När du är full! :P