tisdag 21 december 2010

Jo, jag vet...

...att jag ägnade förra inlägget åt att gnälla om Ung&Bortskämd, men jag måste få göra ett tillägg. Gårdagens avsnitt, 5:35-5:53 in i programmet (ni hittar det här), Karolinas pappa säger följande:
"Vi servar henne med allt, precis allt, så hon har egentligen bara sig själv att tänka på. Vi bäddar hennes säng, vi dammsuger, vi gör allt det här som man gör i varda'n."

"Jag tycker inte att jag skämmer bort Karolina. Jag tycker man ska göra så här."

Jag undrar om han vet vad uttrycket "skämma bort någon" betyder. Jag undrar om han vet vad uppfostran egentligen innebär och vad det syftar till. Jag undrar om han inser vad hans beteende leder till för Karolina. Jag undrar om han någonsin har hört begreppet självinsikt.

Jaja, ikväll går tydligen finalen, så nu slipper ni höra mig babbla på om detta tv-program. Jag återkommer när jag vill hylla kvalitets-tv eller så. Typ, På Spåret, som har börjat gå igen. Typiskt bra grej.

Inga kommentarer: