fredag 19 mars 2010

Länge leve google

Jag har länge gått och funderat på en film jag såg för väldigt länge sen, om en italienare under andra världskriget, som tillsammans med sin son skickas till ett arbetsläger. För att inte sonen ska förstå hur hemskt det är berättar pappan att det är en lek där man ska samla poäng, och gör allt för att hålla uppe humöret. Problemet är att jag aldrig har haft en aning om vad filmen har hetat.

Plötsligt kom jag att tänka på den igen. Det vore kul att se filmen på nytt, eftersom det var så länge sen, och mina minnesbilder av filmen blir allt svagare. Men hur skulle jag hitta den?
Jag drog en vild chansning. In på google, och sökte på "andra världskriget film italienare son". Tro fan att alla de första tre träffarna ledde mig rätt.

Livet är är underbart
heter filmen. Nu återstår bara att få tag på den, och hitta lite tid till att se på den.

3 kommentarer:

farbrormalin sa...

Åh, den såg vi i i skolan för toklängesedan, undrar om det inte var på högstadiet? Nu vill ju jag också se den igen! *Tittar med hundvalpsögon på Mats som ju ändå har den i sin dator..." ;)

farbrormalin sa...

Nu läste jag ordentligt. Du har ju inte alls fått tag i den, som jag först trodde. Men säg till när du har? 0:-)
Kram!

Anonym sa...

Jag har den hemma på min hylla (DVD)!
/Dessi