torsdag 7 januari 2010

THEY CAN'T BRING US DOWN

Nu hänger jag inte riktigt med. Med detta tröj-tryck menar ju upphovsmännen att i deras fall fungerar inte terrorismen (eller skolans nedbrytande funktion). Trycket blir snarare pro-USA än pro-terrorism, framförallt om du testar att läsa US som förkortningen för United States.

Varför protesterar USA mot trycket? För att skolan framställs som nedbrytande/terroristisk? Att killarna bakom trycket är arab-amerikaner gör saken bara bättre. Försonande på något sätt. Fast det är ju bara min tolkning. Jag skulle vilja höra motiveringen bakom censurerandet.

Sen förstår jag om amerikanerna blir upprörda över det andra tröjtrycket som nämns i slutet av artikeln. Det är å andra sidan en t-shirt jag själv skulle kunna tänka mig att bära, men så har jag inte riktigt samma värderingar som det amerikanska maktsystemet heller.

Inga kommentarer: