söndag 20 december 2009

Roland Lessing

Denna dag, den tjugonde december 2009, tror jag är en av de allra mest lyckade i Roland Lessings liv. Den estniske skidskytten tog sin bästa världscup-placering någonsin när han igår åkte in som 16e man i sprinten. I dagens jaktstart sköt han fullt och lyckades på slutvarvet försvara en andra plats. När han precis gått i mål börjar Queens klassiker "We are the champions" spelas i högtalarna på skidskyttestadion. Jag vet visserligen inte hur det är med er, eller med Roland Lessing, men jag skulle nog börja gråta av lycka och överväldigande i en sådan situation.

EDIT: man ska inte lita på SVTs sportkommentatorer. Dagens andraplats är visserligen Lessings bästa placering någonsin, men hans tidigare topp var tydligen en tiondeplats från sprinten i Trondheim förra säsongen, enligt International Biathlon Union. Nu skäms jag lite för att jag trodde på kommentatorerna, som brukar ha fel ganska ofta under tävlingarna, men jag tror ändå att Lessing är riktigt glad just nu.

Inga kommentarer: