måndag 15 september 2008

Motala - here I come

Så var den hektiska helgen över, och jag sitter här med mitt morgonkaffe och tittar på den långsamt ljusnande himlen utanför mitt fönster. Kvart i sju går bussen som ska ta mig från Linköping, min nya hemstad, till min praktikplats i Motala. Det känns lite pirrigt i magen. Det ska bli spännande att få komma ut och se en gymnasieskola ur ett nytt perspektiv. Hur annorlunda är det, jämfört med att gå där som elev?

Det var lite svårt att somna igår. Precis som man hade svårt att somna kvällen innan sin födelsedag när man var liten. Så jag är lite trött just nu, det blev inte så många sömntimmar som jag hade hoppats. Men det gör nog inte så mycket. Snart har väl koffeinet gjort sitt, tillsammans med syret jag räknar med att få i mig under cykelturen ned till resecentrum.

Önska mig lycka till. Motala - here I come

Inga kommentarer: